מדריך לתרבות ניהול טכנולוגית בצוותים שרצים מהר​

מדריך לתרבות ניהול טכנולוגית

בצוותים שרצים מהר

״בשלבי פיתוח״ זה ה-אני מאמין שלנו בכל מה שקשור בתרבות טכנולוגית בכלל
ובפרט בתרבות ניהול של צוותים ומנהלים טכנולוגיים.

״בשלבי פיתוח״ זה ה-אני מאמין שלנו בכל מה שקשור בתרבות טכנולוגית בכלל ובפרט בתרבות ניהול של צוותים ומנהלים טכנולוגיים.

:תוכלו למצוא בין היתר

פוסט-מורטום בלי אשמה

איך מנהלים פוסט מורטם (כולל דוגמאות וטמפלט פצצה!) לתהליך שאשכרה יכול לעזור לנו ללמוד ולהגיד את האמון בארגון?

תוכנית פיתוח לצוותים טכנולוגיים

איך בונים מסלול התפתחות קריירה מקצועי למפתחים? לפי איזה פרמטרים מגדירים התפתחות? ומה צריך לקרות כדי לעבור ממקום אחד לאחר? 

איך לתת פידבק לאנשים טכנולוגיים

בפרק הזה נלמד איזה פידבק עובד הכי טוב עם אנשי פיתוח (ספוילר – כזה שהוא עכשיו ולא אחר כך), איך לתת (ולקבל) פידבק וממה כדאי להיזהר

לפני שנתחיל - אינטרו קצר

אם יש משהו אחד ברור, זה שמחשבים לא יכולים להחליף מנהלים ומנהלות. אלף פתרונות טכנולוגיים לא יכולים להחליף את שיקול הדעת הניהולי (והאנושי) שיש למנהלים. הבחירה לנהל היא בחירה אמיצה, ומגיעה עם עוד אחריות, עוד עשייה ועוד השפעה. לא רק על המוצר אלא גם על האנשים שאיתם אנחנו עובדים.

לכולנו יצא לעבוד עם מנהלים ומנהלות טובים יותר וטובים פחות, אבל בסופו של דבר, כולנו רוצים להיות מנהלים טובים יותר. בעוד שיש דברים שנכונים לכל סוגי הניהול, ניהול צוות טכנולוגי הוא אתגר מסוג אחר.

התחלנו לכתוב את המדריך הזה כמסמך פנימי עבורנו, וככל שהוא התעבה והשמין החלטנו לנסות ולאסוף את ה״אני מאמין״ שלנו בכל מה שקשור בתרבות טכנולוגית בכלל ובפרט בתרבות ניהול של צוותים ומנהלים טכנולוגיים. אין פה נכון או לא נכון. זו לא תורה חד משמעית ואנחנו מאמינים שכל אחד יודע להחליט מה נכון עבורו ועבורה. השאיפה שלנו היא שנצליח לפתח יותר ויותר שיחות לגבי האופן שבו נכון לנהל אנשי ונשות פיתוח, ולחזק את סל הכישורים שיש למנהלים טכנולוגיים. לכן החלטנו להוציא את המדריך הפרטי שלנו החוצה.

זו הגרסה הראשונה של המדריך הזה ואנחנו בטוחים שהיא יכולה להיות יותר טובה. אחרי הכל, גם לנו יש מה ללמוד. אנחנו גם יודעים שלשחרר גרסה ראשונה זה חשוב, כי זה תמיד עדיף מגרסה שיושבת במגירה ולא רואה אור. ואנחנו נמשיך לשפר, לתקן ולהוסיף.

.הסיכוי לשלמות הוא נמוך אבל כל עוד אנחנו משתפרים – אנחנו מנצחים

אנחנו נשמח לשמוע מכם, ומאמינים שהידע שיש בחוץ תמיד יכול לעזור לכולנו להשתפר וללמוד איך לנהל טוב יותר צוותים טכנולוגיים. אז דברו איתנואנחנו במרחק מייל מכם.

יעל ספיר-זהבי